Mitt 2012

2012, ett långt år tänkte jag skriva, men det har väll varit lika långt som andra. Skillnaden är väll att det har känts så långt. Jag har hunnit med så sjukt mycket på det här året.

I början av året var det välja gymnasium som gällde. Jag hade inte alls svårt att välja och jag är glad över mitt val. Det var dock en ganska hård tid för det var inte bara jag som skulle välja gymnasium och inte bara mitt val som skulle påverka mig. Eller rättare sagt oss.
Det fanns tre möjliga vägar distans, ett slut eller en fortsättning.
Det blev en fortsättning, men fortsättningen blev väll inte så värst lång. Lite mer än ett år varade min första kärlek och jag ångrar det inte en sekund. Även fast jag inser att det var en ungdomskärlek och att det inte skulle kunna hållit så har jag lärt mig sjukt mycket av det. Speciellt om mig själv. Och det tackar jag för.

Den sista månaden av skolan blev våran dåvarande klass väldigt nära varandra. Vi gjorde mycket saker tillsammans och jag ville inte att det skulle ta slut. Men det gjorde det och jag tackar och bockar för de tre åren. Har hittat många som jag verkligen står nära nu under de tre åren.

Så kom sommaren. I början jobbade jag, måste fått bästa dagiset och bästa ungarna. Trivdes hur bra som helst. Tre veckor där sen började sommaren påriktigt. Umgicks mycket med mina fina kompisar. Hade sjukt roliga kvällar och nätter. Bodde i stort sett hos Emma, kom på mig själv med att kalla det "jag ska gå hem" när jag skulle till henne. Lärde känna en av mina nuvarande närmaste kompisar med, helt sjukt att det var så kort tid sen. Känns som jag känt henne i en evighet. Lärde även känna riktigt sköna människor som helt klart gjorde min sommar till något jag kommer komma ihåg. En del av människorna kom in i mitt liv på ett kort besök medan vissa förhoppningsvis kommer finnas där föralltid.

Sen kom skolstarten. En av mina närmaste vänner flyttade till Mora. Det var lite svårt att förstå till en början. Men som tur är är hon fortfarande en av de där närmaste. Jag själv trivdes från första dagen nästan. Med tiden började Julia i min klass och jag kom nära folk från klassen som vet det mesta om mig nu. Jag lärde känna mina lärare mer och jag insåg att jag inte kunde valt bättre.

Om man bortser från skolan så har den här hösten varit upp och ner. Till en början var jag lite nerstämd, jag kände inte för något annat än att ligga inne i mitt rum. Men sen kom ljusare tider, hade sjukt roliga kvällar med mina "bröder" som vi kallar det haha. De tjejerna är tjejer jag uppskattar.
Hade en reunion med min saknade högstadieklass. Var väldigt trevligt att träffa alla! Spenderade natten hos Madde där vi hade reunionen och den natten ändrade mycket ändå. Fick lära känna nya människor och en av dem speciellt mycket. Insåg även att jag saknar gamla tider då.

Sen dess har vintern och hösten gått väldigt fort. Jag har spenderat mycket tid i skolan och med mina klasskompisar. Har även spenderat mycket tid med människor jag tycker jävligt gott om (ursäkta mitt ordval haha). Har lärt mig att inte bli beroende av människor och att jag i första hand ska ta mig själv.

Och nu då. Nyår och allt. Jag ska fira in det nya året med fint folk. Så 2013, be my year.

 


Kommentarer

Dina åsikter:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0