Värmlandstrafik och pepparkakor


Är trött på värmlandstrafik och tar därför tillfället att klaga på lite annat. Vill ni inte läsa ointressant klag skippa detta inlägg. 

Blir så jäkla sur på värmlandstrafiks krångel. Idag var första dagen jag drabbades av de nya tågtiderna. Jag fick alltså sätta mig på bussen 07:35 istället för tåget 07.51. Fine, det kan jag leva med. Jag var alltså inte den enda som var tvungen att åka den bussen. Redan innan de tog bort tågen var den bussen full, vilket alla förstår leder till att bussen nu kommer bli överfull. Men det var tydligen bara värmlandstrafik som inte fattade det. Tar man bort ett tåg måste man ju sätta in något ersättande. För folket måste ju fortfarande ta sig till karlstad liksom.
Men bussen blev överfull och folk fick stå upp. Trotts att bussen var så full var det säkert en 15 stycken som missade bussen och fick vänta tills nästa buss p.g.a att det endast var en buss. Vilket resulterar i sent folk och sura resenärer. BRA VÄRMALANDSTRAFIK. Ni tänker så långt!

Nu till detta med pepparkaksgubbar och liknande. Ärligt var är Sverige påväg ens? Inte så att dom förbjuder vitlökar och vitkål i Afrika. Ingen människa sätter på sig en pepparkaksdräkt med en baktanke att det är nedlåtande mot mörkhyade. Är det inte mer rasistiskt att förbjuda pepparkakorna? Eftersom vi då utesluter dem och meningen är att alla ska ha lika värde? Små jävla saker blir så stora i Sverige. Har vi inga större problem ? I Afrika svälter dem, världen hotas av jordbävningar och tsunamis. MEN i Sverige här är det största problemet om man får vara pepparkaka i luciatåget. Finns väll förfasen andra problem att ta tag i?


Kommentarer

Dina åsikter:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0